eerste stage dag - Reisverslag uit Bewdley, Verenigd Koninkrijk van Sanne peters - WaarBenJij.nu eerste stage dag - Reisverslag uit Bewdley, Verenigd Koninkrijk van Sanne peters - WaarBenJij.nu

eerste stage dag

Door: Sanne Peters

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Bewdley

Om 7 uur ging de wekker af, onďdat we vroeg naar bed waren gegaan waren we beide best moe. We hadden ook wat spierpijn van een ander bed en de boswandeling die we de dag ervoor hadden gemaakt.
We kleden ons gauw om en aten wat toen zijn we op pad gegaan richting de afgesroken plek waar we het laaste stukje met de auto gebracht werden naar het park toe. De gene die reed heet shelly haar naam zal nog wel vaker in verslagen komen te staan omdat ze de beste vriendin is van julie zij is de eigenaar van het 400 jaar oude huis waar we voor 2 maanden leven.in de auto zat nog een meisje zij woont bij shelly in huis en woont in manchester.
Toen we aankwamen bij het park stonden er een hoop jonge mensen maar helaas voor ons alleen maar engelse. Rond half 9 kwamen er twee mannen van het park.ons ophalen maar er waren twee verschillende groepen de ene was voor stage en de andere voor werk ervaring. Wij hadden alleen maar werk ervaring gehoord en dachten oke bij die groep moeten we dus aansluiten. We kwamen er vrij snel achter dat dat niet onze groep was en voelde ons een beetje voor lul staan. De man die de groep van werk ervaring
begeleiden liep met ons naar de juiste plek en zei tegen ons dat we daar moesten wachten de juiste persoon kwam er zo aan. Gevoelsmatig was het tussen 1 uur en een half uur voordat de groep er eindelijk was. Toen moesten we ons voorstellen zoals onze naam,opleiding en leeftijd toen dat gebeurt was kregen we een blaadje voor onze neus met allemaal vragen de eerste vraag was wat voor dier denk jij te zijn en waarom. Ik had een varken gekozen omdat ze erg nieuwsgierig zijn en ik ook.
Ondertussen moesten we ook luisteren naar een powerpoint die voor mij best moeilijk te volgen was maar ik puzzelde in mijn hoofd met de woorden en heb er toch wel sommige dingen uit kunnen halen. De powerpoint duurde 2 uur want het waren 80 dia's en dan heeft hij nog snel gepraat omdat we vrij laat waren.nadat we alles ingevult hadden moesten we onze maten invullen op een ander blaadje voor een vest,broek,riem,polo,muts en regenjas want dat krijgen we allemaal van het park. Toen liepen we naar het gebouw waar alle spullen lagen en als we onze spullen kregen moesten we naar het toiletgebouw lopen om het daar te gaan passen. Ik had zo iets van ja pas het wel maar zal allemaal toch te groot zijn en het viel uiteindelijk best wel mee alleen de regenjas komt tot over mijn knieen maar dan weet ik in ieder geval wel zeker dat ik niet zeiknat wordt.
Onderweg naar de plek waar we pauze mochten gaan houden kregen we nog wat informatie overr van alles en nog wat wat wel van belang tijdens onze stage.
Toen we op de plek van bestemming kwamen kregen we te horen wie op welke afdeling staat. Ik sta deze week op de afdeling afrika dus ik moest blijven waar we al waren de andere moesten naar de afdelingen katten,azie en zeeleeuwen. Het vervelende was dat iedereen werd opgehaald vrij snel nadat we de uitleg hadden gekregen en ik moest nog erg lang wachten toot ze me eindelijk kwamen halen. Ik heb meteen dierenverblijven schoon gemaakt wat ik niet erg vind omdat het er gewoon bij hoort maar ze doen dat op een heel andere manier waar ik goed naar bleef kijken omdat zij het leken lijken of het niks woog tot ik het zelf ging doen. De eerste dag was me al opgevallen dat ze op de afdeling afrika zo ontzettend sterk zijn dat is het niet normaal zij kunnen het dragen van een hooi of stro baal laten lijken of het hetzelfde weegt als een pak suiker. Ik heb ook de giraffe van misschien 10 cm van me vandaan gezien en dan lijken ze nog groter als ze zijn en ze zijn zo mooi. Ik heb de eerste dag al zoveel verschillende dieren gezien die ik nog nooit gezien heb of ooit van gehoord heb. Dus de conclusie is dat ik een erg leuke dag heb gehad. En ik kom erachter dat ik nog veel moet leren over de dieren en hun manier van werken wat het is zo ontzettend snel en het maakt echt enorme indruk op mij.
Toen we klaar waren zijn we samen met twee andere meiden die ook op het zelfde park hun stage hebben alleen dan voor 4 weken met de taxi naar het centrum van bewdley gereden dat is een stuk goedkoper dan de bus. Deze meiden komen uit Denemarken en zijn echt gezellige meiden waar we echt mee kunnen lachen. Zo ik kom deze 2 maanden wel goed door

  • 29 Januari 2014 - 23:52

    Papa:

    Hoi Sanne, leuk verhaal en klinkt erg goed. Wanneer mag ik komen stage lopen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bewdley

Sanne

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 2229

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

09 Februari 2014 - 09 Februari 2014

mijn eerste weekend in Engeland

Landen bezocht: